Tel: +98 21 7749 1216 - E-Mail: TSL @ iust.ac.ir

tsl-sessions

On 10th February 2014, Dr. Alireza Ahmadi,. Associate Professor from Department of Civil, Environmental and Natural resources engineering from Lulea University of Technology visited TSL Lab. The purpose of this visit was discussing Reliability-Centered Maintenance (RCM) projects conducted by TSL members. Discussion started Applying RCM for Passenger Railcars based on a case study. Another presented topic was about Applying RCM in Railway Track. Discussion on this topic suggested that this topic should be based on a special task and integrating rail structures to railway track. Finally the discussion resulted in different opportunities for research cooperation between Iran University of Science and Technology and Lulea University of Technology.

آزمایشگاه تحقیقات سیستم های حمل و نقل و لجستیک در تاریخ 21 بهمن 92 میزبان دکتر علیرضا احمدی از درپارتمان مهندسی منابع عمرانی، زیست محیطی و طبیعی دانشگاه لولیا سوئد بود. محور این جلسه  نگهداری و تعمیرات بر پایه ی قابلیت اطمینان و ارائه ی پژوهش های انجام شده در این زمینه توسط اعضای آزمایشگاه بود. در این جلسه گزارشی از اجرای پروژه مدیریت نگهداری و تعمیرات  بر مبنای قابلیت اطمینان برای ناوگان ریلی بر اساس یک مطالعه ی موردی ارائه گردید. یکی دیگر از موضوعات تحقیقاتی آزمایشگاه، مدیریت نگهداری و تعمیرات خطوط ریلی بر مبنای قابلیت اطمینان است که در این جلسه ارائه شد و نقطه نظرات مختلفی در خصوص ادغام موضوع با ابنیه و تعریف یک فعالیت مشخص برای ادامه ی پروژه مطرح گردید. در انتهای این جلسه با توجه به پتانسیل های بالقوه ی این دانشکده امکان همکاری های بین المللی دانشکده راه آهن با دانشگاه لولیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Dr. Alireza Ahmadi

Title: Associate Professor
Organization: Luleå University of Technology
Department: Department of Civil, Environmental and Natural Resources Engineering
Division: Operation, Maintenance and Acoustics
Research Area: Operation and Maintenance

Dr. Mohammadzadeh

On 24th February 2014,  TSL Lab hosted Dr. Mohammadzadeh,. Deputy of RAI and two faculty member of  University of AmirKabir. The discussion was about: Applying Reliability-Centered Maintenance (RCM) in Rail Fleet, Application of RCM in railway track, Automatic data collection of rails by instrumentation, Criteria for evaluation of track geometry. Finally the future directions of the projects in conjunction with Iran Railways needs and possible cooperation from RAI were discussed.

آزمایشگاه تحقیقات سیستم های حمل و نقل و لجستیک در تاریخ پنج اسفند ماه 92 میزبان دکتر محمد زاده، معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر بود. موضوعات ارائه شده در این جلسه شامل: گزارشی از اجرای مدیریت نگهداری و تعمیرات بر مبنای قابلیت اطمینان بر اساس یک مطالعه ی موردی در ناوگان، کاربرد نگهداری و تعمیرات بر مبنای قابلیت اطمینان در خطوط ریلی، برداشت داده با ابزار دقیق از خط و ابنیه، ارائه شاخصی برای ارزیابی وضعیت هندسی خط و امکان سنجی پایش خطوط ریلی با ابزار دقیق بود. امکان همکاری راه آهن در خصوص هر پروژه در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت گیری های آتی در هر پژوهش با توجه به نیازهای ریلی مشخص گردید.

Dr. Mohammadzadeh

Dr. Mohammad zadeh

Title: Ph.D.
Organization: Iran University of Science and Technology
Department: school of railway engineering
Division: Transport Engineering
Research Areas:

- Design and analysis of track and structures

- Test and empirical analysis of track and structures

- Optimization and reliability analysis of track and structures

- Modelling the behaviour and deterioration of the structures and track system

- Maintenance and repairing management

d

در روز یکشنبه مورخ 11/12/92 جلسه ای با حضور دکتر سروی مدیر موسسه مطالعات حمل و نقل دانشگاه موناش استرالیا در آزمایشگاه سیستم حمل و نقل و لجستیک برگزار شد.

در این جلسه درباره موضوعات تحقیقاتی مشترک از جمله مدلسازی رفتار عابران پیاده و مدلسازی و بهینه سازی شبکه های عبور و مرور بحث و بررسی صورت گرفت.

به طور خاص موضوع شبیه سازی جابجایی افراد به منظور کاهش زمان تخلیه در حالت عادی و اضطرار مطرح گردید و راههای  مختلف همکاریهای مشترک پژوهشی میان آزمایشگاه “سیستمهای حمل و نقل و لجستیک” دانشگاه علم و صنعت ایران و آزمایشگاه “مدلسازی جمعیت پویا در حالت وحشت و ایمنی انسان” موناش استرالیا مورد توافق قرار گرفت.

d

Dr. Majid Sarvi

Title: Associate Professor
Organization: MONASH University
Department: Civil Engineering, Faculty of Engineering
Division: Transport Engineering
Research Areas:

- Large transport network modelling and optimization
- Pedestrian crowd dynamic modelling

- Transit network modelling and optimization

- Dynamic network simulation modelling and analysis

- Driving behaviour modelling and analysis

- Traffic flow theory and operation

Back to Top