Safety Week In IUST – School of Railway Engineering

این جلسه در ساعت 8:30 صبح با تلاوت قرآن کریم توسط قاری ارجمند جناب آقای علیزاده آغاز گردید. پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران پخش و سپس به میهمانان خیر مقدم گفته شد. در ادامه برنامه ­های این روز در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید. در نوبت صبح آقایان دکتر ذاکری (رئیس دانشکده مهندسی راه آهن)، دکتر باقری (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی)، گرهارد (رئیس پایگاه ایمنی UIC)، کولیوند (رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) ، مهندس خراسانی (مدیر کل اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن)، مهندس قنادان و مهندس بوذری (ستاد ارتقای ایمنی شرکت راه آهن) ایراد سخنرانی پرداختند. ارائه سانحه لک مگنتیک و مقایسه آن با حادثه نیشابور و درس­ های آن برنامه بعدی بود که توسط دانشجویان کلاس مدیریت ریسک در حمل و نقل ریلی صورت گرفت.

 نوبت عصر با سخنرانی دکتر صادقی از دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی آغاز گردید و در ادامه کارگاه های آموزشی عصر به­ صورت موازی به صورت زیر برگزار شد:

ردیف

شرح برنامه

1

سخنرانی آقای دکتر ذاکری

(رئیس دانشکده مهندسی راه آهن)

2

سخنرانی آقای دکتر باقری

(عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی)

3

سخنرانی آقای گرهارد

(رئیس پایگاه ایمنی UIC)

4

سخنرانی آقای کولیوند

(رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر)

4

سخنرانی آقای مهندس خراسانی

(مدیر کل اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن)

5

سخنرانی آقای مهندس قنادان

(ستاد ارتقای ایمنی شرکت راه آهن)

6

سخنرانی آقای مهندس بوذری

(ستاد ارتقای ایمنی شرکت راه آهن)

7

ارائه سانحه لک مگنتیک و مقایسه آن با حادثه نیشابور و درس­های آن

(توسط دانشجویان کلاس مدیریت ریسک)

8

سخنرانی آقای دکتر صادقی

(دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی)

 

ادامه برنامه­ های عصر به­ صورت موازی مطابق با جدول زیر برگزار شد.

ردیف

شرح برنامه

1

کارگاه آموزشی توسط مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با موضوع: اثرات طول قطار و نیروهای دینامیکی ناشی از فنون نادرست راهبری در خروج از خط شدن قطار

(یوسف اسکندری – معاون آموزش)

  1. تعیین مکان بهینه استقرار قطار نجات با استفاده از نرم افزار شبیه سازی (سیدحسن برهانی)
  2. تحلیل اقتصادی تجهیز شبکه ریلی کشور به سیستم­های هشدار خرابی پیشگیرانه (مهرداد اکبری)

کارگاه دکتر نصر

درس­های آموزشی – پژوهشی

از سانحه ریلی سال 1382

(ایستگاه خیام – نیشابور)

2

کارگاه آموزشی توسط معاونت فنی و زیرسازی راه آهن ج. ا. ا.

بررسی سیستم کنترل اتوماتیک قطار در سطوح یک، دو و سه و ایجاد بلاک متغیر در راه آهن ج. ا. ا.

مازیار یزدانی، عباس جالب، فاطمه حاجی زاده

(اداره کل ارتباطات و علائم الکتریکی)

ارائه مقالات توسط دانشجویان

  1. آنالیز ریسک حریق ناشی از سوخت گیری قطار مسافری حین جابجایی مسافر

(ارغوان فکور)

  1. تحلیل آسیب پذیری خطوط مترو تهران در برابر زلزله و مکان یابی نقاط امداد رسانی در اطراف نقاط آسیب پذیر

(مریم زمانی)

  1. تحلیل ریسک حمل و نقل پودر آلومینیم از طریق ریل و جاده در ایران

(حسین عباسی)

3

ارائه مقاله توسط معاونت ناوگان

با موضوع: سیستم جامع نت واگن­های باری و مسافری (نظام تعاملات ذینفعان ناوگان)

ارائه مقالات توسط دانشجویان

  1. انتخاب مسیر حمل و نقل کالاهای خطرناک با در نظر گرفتن تاثیر شرایط جوی

(مسعود خان محمدی)

  1. مکان یابی مراکز امدادی در اطراف تانکرهای نگهداری سوخت به­منظور کاهش تلفات

(محسن امیربیگی)